Sunday, December 26, 2010

Sushi ? Teruknya !

Salam , banyak pulak yang nas post hari nie ek . HAHA . entah , ader mood nak tulis , baik tulis sekarang.
Alrite , post nie nas dah buat dekat SSB so sekarang nak nakcopy paste kat sini jela ^^


Salam semua. Siapa dekat sini suka sangat makan sushi and sashimi angkat tangan ?owh tak ader la ramai sangat . Kita makan sikit jela kan , takder la fanatik dengan benda alah nie kan . Ok , nas dah tahu lama dh psl keburukan sushi so biar nas cerita kat korang , kut-kut ader yang tak tahu tentang sushi nie. Sebelum tu , tonton gmbr.






Fuhh , nampak sedap . Tergugat iman beb tengok gambar nie !
Ok . Jangan tertipu dengan rupa dye. Nampak jea cntik , sedap kat luar , tp kat dalam ,boleh buat sesetengah 
organ kita berulat !

Sushi nie diperbuat daripada bahan-bahan mentah.
contoh ikan . Memang ikan nie protein dye tinggi tp kalau mentah , tue bukan protein dah tinggi , 
kuman and bakteria pown banyak ! kalau makan jugak , boleh dapat banyak penyakit .
kalau tak berani jangan tengok. Nas pown tak sanggup tengok , tp sharing punya psl. 1 jea. yg lain ader. tak sanggup bukak >.<







sekian terima kasih . Free-free komenla . Sesaat jea ^^

2 kisses me :):

Amoi MiyaSya said... [♥ Rekiss ♥]

suke jugak makan sushi , tapi tak tau psl ni , thnx 4 d info :)

Nas Adila said... [♥ Rekiss ♥]

owh . nas penah mkn skli .ok2.your welcome ^^