Thursday, September 2, 2010

Wear or Not wear ?

Salam , mesti awak tertanya tanya kan kenapa saya buat entry nie . Actually , saya pun tak tahu kenapa saya wujudkan entry nie. Entah apa apakan saya nie. Sebelum tu , saya nak minta maaf di atas keskemaan bahasa saya dalam entry nie *( mangsa PMR ) * harap maklum :)
Tak pe , untuk awak , saya akan cuba kurangkan keskemaan saya :D

Okay , back to the topic , antara perempuan bertudung and tak bertudung , yang mana satu lagi baik ? Tak tau ? *Aah , dua dua ada kebaikan and keburukan . Cuba kita tengok zaman sekarang , luaran jea cantik manis ayu bertudung , kat dalam Allah jea yang tahu . Kalau suci alhamdulillah tp kalau sebaliknya ..

Nowadays , sebahagian bahasa girls bertudung lagi dahsyat dari yang tak bertudung . Huhu . Saya bukan nak buruk burukkan girls yang bertudung tapi hakikatnya macam tu la kan . Mencarut tuh nombor satu la ! *Setakat pakai tudung tapi akhlak kureeng , apa barang beb ? *ha , kan dah keluar :D* And macam2 lagi la . Tak sanggup saya nak cerita kat sini . Kang niat saya yang baik asalnya nie jadi lain pulak .

(Tapi sebahagian jea , sebahagian lagi baik , tul tak ?) :) * jangan marah ha . saya tak cakap sapa2 ha , kalau terfeeling tuh , sorry aw !

Yang tak bertudung pulak tak boleh terus 'lable' dorang sebagai girls JAHAT . Kowt kowt hati dorang lagi baik dari kita , saya sendiri cuma tula aurat jea tak tutup . Tak jadi hal la , sampai seru dorang pakai la tudung kan ? Benda benda macam nie mana boleh dipaksa / terpaksa . Nanti sekejap jea bertudung , pastu buang tudung entah ke mana ( New Zealand kowt ? ) . Tapi kita jangan la tak tegur , kang kita pulak yang dosa :D Selebihnya biar orang tue tentukan sendiri . Solat pown sama jugak :)

Kalau yang tak pakai tudung nie buat something yang “ ggrrrr “ takde la kita heran sangat kan . Tapi kalau girls yang bertudung buat hal , hish ! Rasa macam nak tendang jea . * rasa tak ? Kalau tak , saya sorang jela :D
Yela , mencemarkan nama ISLAM jea .

Semoga kita semua jauh dari benda benda yang nampak simple tp complex nie :) &&
Sorry ya kalau saya ada tersalah tulis . Tak tau la , pelik jea hari nie . Penangan PMR kowt. Atau saya nak m........
[ seram pulak :S ]


4 kisses me :):

Anonymous said... [♥ Rekiss ♥]

tpkan... mak saya kata.. patutnya kita bertudung, sampai seru atau tidak kena bertudung sbb yang tu aurat.. tp betullah kata akk..

Anonymous said... [♥ Rekiss ♥]

ada juga yang bertudung buat macam tu.. sakit jugak hati.. mncemarkan imge org yang bertudung je.. ish..geram3.

Nas Adila said... [♥ Rekiss ♥]

people > tula . aurat kena tutup . akak pown tak tau mane satu nak diberi keutamaan . rasenyer pakai tudung walaupun tak sampai seru sebabnya , bila kita dh pakai , lama2 kita akn fall in love gak ngan gaya bertudung an :)

Nas Adila said... [♥ Rekiss ♥]

people 2 > tula . rase cam nk lunyaikan aje tp kalau ader dlm family kita yang buat camtuh , camner plak ?
hmm.mintak2 dijauhkan .